رابطه سپاه ، سیاست و امام

برداشت اول: اینکه می گویند سپاه سیاسی شده درست نیست. اصلا سپاه از روز اول که تشکیل شد، سیاسی بوده است. سپاه اگر وارد عرصه سیاسی نشود اصلا سپاه نیست؛ بسیج نیست. مگر می شود یک بسیجی، فهم و بینش سیاسی نداشته باشد.

 

 سردار همدانی - فرمانده سپاه محمد رسول الله - شنبه 10 مهر 1389 - روزنامه خبر

 

برداشت دوم:   شما باید سعى کنید جهات سیاسى در سپاه وارد نشود، که اگر افکار سیاسى وارد سپاه شود، جهات نظامى آن از بین مى‏رود. همیشه به سپاه سفارش کنید که آنان خودشان را یک جنگنده خدمتگزار مردم بدانند، نه یک جنگنده غیر خدمتگزار، و با ارتشى‏ها با برادرى رفتار کنند. مقصد یکى است؛ حفظ اسلام و کشور است، باید این مقصد را به پایان برسانید و بین خودتان و مردم و ارتش رفتار خوب داشته باشید .   


صحیفه امام، ج‏18، ص: 46

 

برداشت سوم:  وصیت اکید من به قواى مسلح آن است که همان‏طور که از مقررات نظام، عدم دخول نظامى در احزاب و گروهها و جبهه‏ ها است به آن عمل نمایند؛ و قواى مسلح مطلقاً، چه نظامى و انتظامى و پاسدار و بسیج و غیر اینها، در هیچ حزب و گروهى وارد نشده و خود را از بازیهاى سیاسى دور نگه دارند. در این صورت مى‏توانند قدرت نظامى خود را حفظ و از اختلافات درون گروهى مصون باشند. و بر فرماندهان لازم است که افراد تحت فرمان خود را از ورود در احزاب منع نمایند. و چون انقلاب از همه ملت و حفظ آن بر همگان است، دولت و ملت و شوراى دفاع و مجلس شوراى اسلامى وظیفه شرعى و میهنى آنان است که اگر قواى مسلح، چه فرماندهان و طبقات بالا و چه طبقات بعد، برخلاف مصالح اسلام و کشور بخواهند عملى انجام دهند یا در احزاب وارد شوند که- بى اشکال به تباهى کشیده مى‏شوند- و یا در بازیهاى سیاسى وارد شوند، از قدم اول با آن مخالفت کنند. و بر رهبر و شوراى رهبرى است که با قاطعیت از این امر جلوگیرى نماید تا کشور از آسیب در امان باشد .

 

صحیفه امام، ج‏21، ص: 433


نتیجه:‌ سپاه از روز اول سیاسی بوده ، اگر  وارد سیاست نشود سپاه نیست و من باب اطلاع ، از این پس دولت در راس امور خواهد بود!!!

بدون شرح!

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضاحسنی، امام جمعه ارومیه

در مراسم تشییع پیکر پاک شهدای حادثه تروریستی مهاباد.

 

منبع : ایسنا