//سوتی ها سازمان سنجش// نتیجه شب بیداری ها را از چه کسی بگیریم؟

این هم گزارش فرمایشی من در برنا که به دستور رزا خانوم در پست قبلی تهیه شد:


 

داوطلبان معترض به گزینش کنکور سراسری با حضور در مقابل ساختمان مجلس، اهالی بهارستان را مورد خطاب قرار دادند و از دغدغه های خود گفتند و به نحوه گزینش در کنکور سال جاری اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگاراجتماعی برنا، در میان این دسته از داوطلبان رتبه های هفت زبان، 50 و 185 هنر،9 و 41 ریاضی به چشم می خورد.
محمد.د در گفتگو با خبرنگار برنا اعمال مصوبه بومی سازی را یکی از اقدامات مفید سازمان سنجش می داند اما معتقد است برای بومی سازی باید به تدریج اقدام شود، نه آنکه به صورت ناگهانی این مصوبه را اجرا کنند.
وی ادامه می دهد: اعتراضات دیروز ما در دفتر ریاست جمهوری هم به نتیجه نرسید و وقتی رتبه اول کنکور تجربی که انتخاب سومش را قبول شده است به نشانه اعتراض مراجعه کرد با برخورد ناشایستی مواجه شد.
رتبه 400 کنکور هنر نیز خود را بومی تهران معرفی می کند و می گوید: رتبه زیر گروه چهار من 300 شده بود و 5 رشته محل سینما، 2 رشته محل تئاتر و یک رشته محل کارگردانی تلوزیونی انتخاب کرده بودم اما به صورت کامل مردود شدم.
ادامه مطلب ...

مدیر عامل خبرگزاری پانا نیامده رفت


مدیر عامل جدید خبرگزاری کانون دانش آموزی با گذشت کمتر از 50 روز از آغاز فعالیت خود، با کارکنان این مجموعه خداحافظی کرد.

با وجود گذشت کمتر از 50 روز از مدیریت «احسان مقدم» بر خبرگزاری کانون دانش آموزی(پانا)، به دلیل مشکلات به وجود آمده در اثر اقدامات غیر کارشناسی او در بدنه این خبرگزاری، مقدم مجبور به استعفا شد.
پیش از این و همزمان با شروع به کار دولت نهم «امیر محمد خرازانی» رییس گروه مشاوران جوان وزیر آموزش و پرورش به عنوان اولین مدیرعامل پانا منصوب شد؛ اما در کمتر از یک ماه به دلیل اختلافات به وجود آمده با مدیران سازمان دانش آموزی، او مدیریت مجموعه را رها کرد.
چندی بعد معاون اداری مالی سازمان دانش آموزی به سمت مدیرعاملی پانا منصوب شد و پس از گذشت چندماه «نجار»سکان هدایت پانا را به دست گرفت.
با آغاز سال 86، نجار نیز از مجموعه خداحافظی کرد و بار دیگر خرازانی مشاور جوان وزیر آموزش و پرورش سمت مدیرعاملی خبرگزاری را با حکم وزیر به دست آورد. اما به دلیل اعزام خرازانی به خدمت سربازی، پای مدیرعامل دیگری به نام «احسان مقدم» به ساختمان خبرگزاری کانون دانش آموزی باز شد. او متولد سال 62 است که  در باشگاه خبرنگاران، روزنامه کیهان و روابط عمومی رجا فعالیت کرده است.
این مدیر جوان در بدو ورودش به مجموعه دستور داد که درب اتاق مدیریت را تغییر دهند و از در با روکش چرم که در مخصوص اتاق مدیران نفتی است استفاده کنند.
در نهایت اقدامات نسنجیده این مدیر جوان باعث شد تا با گذشت کمتر از 50 روز از آغاز فعالیت مقدم در پانا، او مجبور به خداحافظی شود. 
در همین راستا او خبرنگاران و دبیران سرویس پانا را به اتاق خود دعوت کرد و از آنها خواست تا مشکلات به وجود آمده را به صورت واضح بیان کنند.
در این جلسه نیز عوامل پانا از مشکلات به وجود آمده عبور نکردند و اقدامات غیر کارشناسی مقدم در این مدت کوتاه را به او گوشزد کردند.

مشکل آموزش و پرورش از 9 وزیر پیشین است یا دهمین؟

*این هم گزارش من دربرنا که خیلی به مزاج دولت نهمی هاخوش نیامد و سریع برداشته شد:

چرا وزیر آموزش و پرورش نمی تواند آفتابی شود


وزیر آموزش و پرورش در یکی از سخنرانی های اخیر خود ابراز داشت که در شرایط موجود هرکسی که وزیر آموزش و پرورش باشد نمی تواند آفتابی شود. فشارهای سیاسی به دومین وزیر آموزش و پرورش دولت نهم، انباشت مشکلات استخدام معلمان حق التدریس، ارایه طرح تحول بنیادین و تغییرات در بدنه وزارتخانه، کسری بودجه هنگفت آموزش و پرورش و طرح مسئله استیضاح دهمین وزیر آموزش و پرورش انقلاب اسلامی باعث می شود تا وزیر 49 ساله دولت نهم کماکان چون آفتاب پشت ابر به فعالیت خود ادامه دهد. در این شرایط باید دید چرا رییس سابق دانشگاه پیام نور با تجربیات علمی و مدیریتی قابل قبول در زمینه آموزشی وادار به بازگویی این مطلب شده است.گزارش برنا در این زمینه را در ادامه می خوانید:


به نظر می رسد با اجرای طرح سامان دهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش که حتی برخی از فرهنگیان از آن به عنوان «طرح کوچک سازی آموزش و پرورش» یاد می کنند، دولت به یک کارفرمای بزرگ تبدیل خواهد شد که در طرف دیگر آن سطوح پایین تر مدیریت و معلمان قرار خواهند گرفت.

در کشوری چون فرانسه و حتی در کشورهای جهان سوم ، سندیکا و اتحادیه های قوی و بانفوذ معلمی وجود دارد و البته آن ها قدرت چانه زنی و توان مذاکره بالا با مقامات مسئول را نیز دارند.
حق اعتصاب ، تجمع و راه پیمایی و.... در قانون برای آن ها پیش بینی شده است و کسی را به سبب پی گیری حقوق اش مورد پی گیری قضایی قرار نمی دهند.

اما آیا در شرایط موجود قوانین محکمی برای دفاع از حقوق معلمان در ایران وجود دارد؟
برای بررسی این مطلب ابتدا باید نگاهی به بودجه وزارت آموزش و پرورش کرد ...

 متن کامل این گزارش را می توانید در اینجا مطالعه کنید

ادامه مطلب ...

فضای سایبر در ید قدرت دولت

تغییرات اخیر در فضای رسانه ای کشور همه چیز را به نفع دولت نهم رقم می زند. دولت با در دست گرفتن رسانه های درجه ۲ و تاسیس هفته نامه ها و ماه نامه های جدید در کنار تغییر رویکرد برخی از رسانه های قبلی خود سعی دارد علاوه بر جو حاکم بر روستاهای بدون آسفالت فضای سایبر را هم از آن خود کند.
یکی از اقدامات بارز در این زمینه تغییر مدیریت خبرگزاری پانا بدون اطلاع مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بود.
در کنار این روزنامه خورشید و وطن امروز به جرگه دکه ای ها اضافه خواهند شد تا ستاد انتخاباتی رییس جمهور چندان به زحمت نیفتد.
در همین راستا گفته می‌شود، سازمان تأمین اجتماعی با سرمایه‌گذاری نود میلیارد ریالی در حال وارد کردن دستگاه‌های پیشرفته چاپ برای راه‌اندازی چاپخانه‌ای بزرگ در تهران است. این دستگاه‌ها قادر به چاپ روزنامه در تیراژ میلیونی در کمترین زمان ممکن هستند. 
در حالی سازمان تابعه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، اقدام به انتشار روزنامه کرده است که وزیر کنونی رفاه و تأمین اجتماعی، در آغاز وزارتش، با مرجوع کردن باشگاه استقلال ـ که پیشتر برای حمایت‌های مالی در اختیار این وزارت قرار گرفته بود ـ اعلام کرد که کار و مأموریت وزارت رفاه، مدیریت و اداره باشگاه و کارهای جنبی غیر مرتبط نیست.

ایران یکی از خریداران بزرگ گندم آمریکا

جایی برای اظهار نظر باقی نمانده است. خبر نه چندان کوتاه رویترز و آمار ها و ارقام ها بیانگر همه چیز است و اجازه هرگونه اظهار نظری را از بلاگر سلب می کند. باقی آمار را نیاوردم چون می دانستم شما هم مثل من سر درد می گیرید:

در پی کاهش شدید تولید داخلی ، ایران در فصل جاری به یکی از خریداران عمده گندم آمریکا تبدیل شده است.
ایران برای نخستین بار ظرف 26 سال گذشته برای وارد کردن بیش از یک میلیون تن گندم آمریکا ثبت نام کرده است. ارزش این محموله حدود 350 میلیون دلار تخمین زده می شود.

دولت نهم گفته است که انتظار دارد امسال 4 تا 6 میلیون تن گندم از خارج وارد کند.

معامله گران گندم می گویند ایران علاوه بر یک میلیون تن گندم آمریکایی، یک و نیم میلیون تن گندم از کانادا، یک و نیم میلیون تن از دریای سیاه و یک میلیون تن گندم از اروپا خریداری کرده است.

گفته شده ایران همچنین درحال مذاکره برای وارد کردن 500 هزار تن گندم از استرالیا است.

دولت آمریکا تجارت تقریبا همه انواع کالاها با ایران به جز فرش، میوه های مغزدار، خشکبار و خاویار را ممنوع می کند. با این حال استثناهای دیگری بر این ممنوعیت تجاری وجود دارد که شامل کمک های انسان دوستانه، دارو و مواد غذایی می شود.

نتیجه گیری اخلاقی: ... !!!   یا حق

بعد نوشت : ۱) اخیرا تهدید شده ایم به هک . اگر مثل کلبه قبلی هکمان کردند آدرس جدید متعاقبا اعلام خواهد شد. دولت مهر ورز است و اجاره نشینی و هزار و سی و دو دردسر.

۲) کامران جان اگر اجازه بدهی ایمیلت را ایجا بگذارم که بعضی ها بفهمند از روی استت و ام اس ان و میبو(www16.meebo.com)  چجور می شود آی دی طرف را پیدا کرد. همه فکر می کنند خودشان مخ کامپیوترند اما انصافا در عرصه فناوری یک دانه ای و دردانه.

3) بعدا می گویم. اگر خیلی جوش آوردم