پایان ببر های ۳۷ ساله

شورشیان تامیل پس از 37 سال مبارزه با ارتش سریلانکا اسلحه های خود را بر روی زمین گذاشتند و ترجیح دادند سکوت را بر تسلیحات خود حاکم کنند تا طولانی ترین جنگ آسیا پایان بپذیرد.

منابع خبری گزارش دادند به دنبال عملیات گسترده ارتش سریلانکا طی هفته‌های اخیر، نیروهای جدایی‌طلب ببرهای تامیل در حالی پس از 37 سال مبارزه با دولت مرکزی به پایان تاریخی خود رسیدند و سلاح‌ها را بر زمین گذاشتند که در سال 2006 بیش از یک سوم خاک کشور سریلانکا را در اختیار داشتند.

شورشیان تامیل زمانی پایان مبارزه را اعلام کردند که دولت در بیانیه‌ای رسمی خبر آزادی تمامی پنجاه هزار نفری را داد که هفته های گذشته را در داخل محدوده تحت کنترل شورشیان تامیل گذراندند. در نهایت اما شورشیان در منطقه ای محصور شدند که از هاید پارک لندن هم کوچک‌تر بود. سربازان ارتش با تنگ‌تر کردن حلقه شورشیان را در محاصره کامل درآورده و امکان دسترسی آنها به دریا را هم از میان بردند. این نخستین بار از زمان دست به اسلحه شدن شورشیان تامیل در سال 1983 بود که سربازان ارتش توانستند کنترل این منطقه را در دست داشته باشند.

با این حال، شورشیان تامیل اکنون در منطقه بسیار کوچکی در شمال غربی این کشور پناه گرفته‌اند و ارتش سریلانکا مصمم است همه آن‌ها را از پای درآورد. حتی با وجود تکذیب های پیاپی خبر کشته شدن رهبر شورشیان تامیل در مناطق شمالی سریلانکا، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نظامی سریلانکا خبر کشته شدن رهبر شورشیان ببرهای تامیل  را تایید کرد تا آخرین میخ های ارتش سریلانکا بر تابوت گروه های شورشی 25 ساله کوبیده شود. این در حالی است که پیش از این نفر اول ببرهای تامیل به صراحت تاکید کرده بود که گروهش تنها زمانی دست از مباززه برخواهد داشت که تمامی اعضای آن کشته شده باشند.در این شرایط، تلویزیون فرانسه گزارش داد که  مقامات دولت کلمبو به نظامیان سریلانکایی دستور داده بودند تا آخرین نفرات، شورشیان تامیل را از پای درآورند که با محقق شدن این هدف، به بیش از سه‌دهه نبرد ببرها پایان داده شد؛ شکستی که برای شورشیان به گفته "ولو پیلایی پراباکوران" رهبر آن‌ها غم‌انگیز بود.


پس از اعلام رسمی شکست شورشیان تامیل از سوی رییس جمهور سریلانکا  در حالی پایتخت نشینان این کشور به خیابان ها  ریختند و پیروزی دولت برتامیل را جشن گرفتند  که در فراسوی آب ها، صدها تن از طرفداران شورشی های ببرهای تامیل در مقابل مقر سازمان ملل در ژنو تجمع کردند. این افراد بر خلاف سریلانکایی های حاضر در کاروان شادی دولت، از جامعه جهانی خواستند به هموطنان آنها در سریلانکا کمک کند. خبرگزاری فرانسه با پوشش این تظاهرات گزارش داد : پرچم های سرخ رنگ شورشی های تامیل و پارچه نوشته هایی با مضامینی همچون «قتل عام ببرهای تامیل را متوقف کنید» و « داشتن دو کشور در صلح، بهتر از یک کشور در جنگ است» در دست تظاهرات کنندگان در مقابل مقر سازمان ملل قرار داشت.هواداران شورشیان ببرهای تامیل در آلمان نیز در اعتراض به حمله ارتش دولت سریلانکا به شورشیان تامیل راه آهن ایستگاه فرانکفورت آلمان را مسدود کردند.

شورشیان تامیل در حالی به صورت یک جانبه به طولانی ترین جنگ آسیا خاتمه دادند که در بیانیه ای اعلام کردند که مبارزه به "پایان تلخ" خود رسیده و از این پس سلاح ها برای آنکه به مردم آسیبی نرسد، خاموش خواهند شد.

شورشیان تامیل از سال 1983 پیکار برای استقلال از سریلانکا را آغاز کردند و این منازعه به قیمت جان بیش از 75 هزار تن تمام شده است. این در حالی است  تنها در سال جاری، بیش از 7 هزار تن در نتیجه ی نبردها کشته شدند. آن‌ها در ابتدا خواستار تشکیل کشور مختص به خود در شمال شرقی سریلانکا بودند. شورشیان ببرهای تامیل، نخستین گروه شورشی بودند که از عملیات انتحاری به عنوان یک روش مبارزاتی استفاده کردند. "راجیو گاندی" نخست‌وزیر هند یکی از قربانیان حملات انتحاری ببرهای تامیل در سال 1991 میلادی بود و دو سال بعد نیز رییس‌جمهور سریلانکا توسط این شورشیان ترور شد. با این حال ارتش سریلانکا، از سال پیش هجوم گسترده علیه شورشیان تامیل را تشدید کرد و آنان را به وضعیت تدافعی سوق داد. شکست های پیاپی تامیلی ها تا جایی ادامه یافت که روز گذشته، رییس جمهور این کشور از شکست نهایی ببرهای تامیل خبر داد.
نظرات 7 + ارسال نظر
فروش نرم افزار ارسال نظرات به صورت دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 18:56

درود بر شما وبمستر پارسی زبان عزیز ....

بدون شک در چند ماه اخیر با سیل شیوه جدید تبلیغات اینترنتی در بخش نظرات وبلاگهای پارسی زبان مواجه شده اید . این روش نوین توسط نرم افزار خاص ارسال کامنت (نظرات) انجام می پذیرد.

این نرم افزار بر خلاف سایر نرم افزارهای مشابه همکاران عزیز ما ، دارای مزایایی هست که طبق لیست زیر بیان می شود :
الف – سرعت بالا و بدون هیچ افت سرعتی در خطوط شما
ب – بدون نیاز به وارد کردن کد امنیتی { تمام نرم افزارهای مشابه برای وارد کردن نظر نیاز به وارد کردن کد امنیتی دارند ، در حالی که نرم افزار ما به صورت کاملا اتوماتیک این کار را انجام میدهد ، و فارغ از هر گونه دخالت شما در امر ارسال نظرات هست }
ج – امکان استخراج لیست وبلاگهای تازه به روز شده
د – امکان استخراج وبلاگهای بلاگفا بر اساس موضع بندی های خود پرتال اصلی
ه – پشیبانی کامل و بی نقص ما در 24 ساعت شبانه روز و رفع نقایص احتمالی نرم افزار در آینده
و - و از همه مهمتر پشتیبانی از سرویس های وبلاگ دهی زیر :

بلاگفا – پرشین بلاگ – میهن بلاگ – بلاگ اسکای

نکته مهم : این نرم افزار طوری نوشته شده است که شما خریدار محترم نیز توانایی فروش آنرا به هر چند نفر که بخواید دارید . پس نرم افزاری انحصاری نیست و خریدار آن مالک بی چون و چرای آن محسوب خواهد شد .


1 – لینک آموزش تهیه لیست توسط نرم افزار :

http://server6.theimagehosting.com/image.php?img=Sendblog1.swf&album=0&fullsize=1

2 – لینک آموزش ارسال نظرات به صورت انبوه :

http://server6.theimagehosting.com/image.php?img=Sendblog.swf&album=0&fullsize=1

تنها قیمت این نرم افزار کارت شارژ همراه اول به مبلغ 10.000 تومان می باشد . که روال دریافت آن هم اینطوری هست که شما با ارسال شماره سریال کارت شارژ به همین قیمت به آدرس ایمیل ما { spamer.blog@gmail.com } بلافاصله نرم افزار را دریافت خواهید نمود . در کمتر از 3 ساعت .
نکته : این پیغام نیز به صورت اتوماتیک وار توسط خود این نرم افزار برای صدها وبلاگ پارسی زبان ارسال گردیده است . که همانا نشان از کارایی و قدرت این نرم افزار می باشد .

راستگو دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 19:29

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام
ما یک موتور جست و جوگر ایجاد کرده ایم که فقط سایت های به زبان فارسی در آن ثبت خواهد شد.
اگر شما مایل به ثبت وبلاگ یا وب سایت خود در موتور جست و جو هستید ابتدا باید یک لینک در وبلاگ یا وب سایت خود به آدرس http://www.rastgo.com با عنوان "راستگو" بدهید و بعد در لینک زیر در خواست می دهید تا وبلاگ یا وب سایت شما در موتور جست و جو ثبت شود.
http://www.rastgo.com/submit-script/

اگر پیشنهادی و یا انتقادی دارید خوشحال خواهیم شد از طریق لینک زیر برایمان ارسال کنید:
http://forum.rastgo.com/topic-t741.html

با تشکر و احترام

تینا سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:04

سلام عزیز سایت خوب و جالبی داری . خوشحال میشم سری هم به سایت من بزنی . منتظرت هستم

http://www.tejaratshop.com/

علی اصغر کاظمی سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:00

با سلام
احتراما به عرض می رساند این شرکت آماده همکاری در زمینه قفل گذاری نرم افزارها و فیلم های شما می باشیم
شماره تماس:09123519794

پویا دبیری مهر شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 19:28 http://www.pdabirimehr.blogfa.com

احمدی نژاد؛انتخابی میان بد و بدتر
www.pdabirimehr.blogfa.com

سارا پارسا چهارشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:06

با سلام خدمت شما
من آگهی نرم افزار کامنت گذاری در وبلاگ شما را در اینترنت دیدم و مایل به خرید آن هستم.

با تشکر
سارا پارسا

والا من تا حالا توی روزنامش هم آگهی ندادم چه برسه به اینترنت و این قرتی بازیا
اشتباه شده یحتمل

سارا پارسا چهارشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 20:03

منظور از آگهی همین تبلیغیست که شما در بالا تبلیغ کردید حالا اسم آنرا هر چه که باشد بگذارید.
من به ایمیل شما نامه دادم ولی پاسخی دریافت نکردم.
spamer.blog@gmail.com
خواهشا صندوق خود را چک کنید و به میل من پاسخ دهید. من مایل به خرید نرم افزار شما هستم.
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد