تمسک به هرم آتش

این عکس خودسوزی یک بودایی در اعتراض به آزار و اذیت پیروان مذاهب به وسیله دولت ویتنام جنوبی در ژوئن 1963 را به تصویر می شکد که جایزه بهترین عکس خبری سال را نصیب خورد کرد. عکس تاثیر گذار از خودسوزی یکی از رهبران بوداییان در شهر سایگون ویتنام جنوبی  باعث شد تا رئیس جمهور جان اف کندی حمایت از دولت وبتنام جنوبی را متوقف کند.

خودسوزی مرحوم محمدرضا کلاورزانی مقدم اما خم به ابروی هیچ کس نیاورد در این وادی. وی در نامه ای دلیل خودسوزی را بیکاری و فقر عنوان کرده بود. خودسوزی در مقابل مجلس هم موضع نرم علی لاریجانی را به دنبال داشت تا دامنه اعتراضات گسترش پیدا کند. ادامه بی تفاوتی ها، سومین خودسوزی را در مقابل بنیاد شهید رقم زد. این بار یک جانباز شیمیایی خود را به آتش کشید و در نهایت به دلیل شدت سوختگی درگذشت.

همچنین بخوانید:

سومین خودسوزی در تهران طی روزهای اخیر

زنگ خطر خودسوزی ها برای که به صدا درآمده است؟

ناتوانی دولت نهم و خودسوزی های زنجیره ای

معتاد، جانباز یا انسان؟

خودسوزی این بار در دانشگاه تهران


نظرات 3 + ارسال نظر
efs جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 20:18 http://www.efs.pib.ir

سلام دوست خوبم وب خوبی داری برات ارزو میکنم موفق بشی و میدونم که موفق میشی
راستی اگه دوست داشتی به ما هم
ما بهترین نیستیم و اولین هم نیستیم ولی بهترین ها را برای شما گرد آ وری کرده ایم

چیاکو شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 04:47 http://talatomzi.blogsky.com/

باسلام
از وبلاگ پر محتوای شما بازدید کردم .برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت دارم . در صورت تمایل وقت گذاشته طی دیدار از وبلاگ من ، آمدگی خود را برای تبادل لینک و اطلاعات اعلام فرماید.
http://talatomzi.blogsky.com/

همونهائیم چهارشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:38

عزیز دلم . به اعتقاد روانشناسها در تمام دنیا حتی غرب و اروپا که تو حاضری قبولت کنن ولو شده جای عروسک ...... . باید به عرض برسونم که وقتی قدرت دیپلماسی و گفتمان بر طبق موازین اخلاقی و اجتماعی تو وجود یه نفر کم میشه یواش یواش فیزیک بدنش می خواد خلا ایجاد شده رو پر کنه .اگه باز هم ناتوان باشه خود زنی میکنه. اگه بازم .... دیگه نامردی میکنه. باز هم میگم تو که پسر خوبی هستی چرا همه حقیقتهای عالم رو که یه سرش نامردیه باید تیتر کنی. با تو چیکار کردن .تو که تو مدرسه بچه مدبی بودی. بر گلم برو هم یه کم استراحت کن. هم اگه بهت یه ذره پول دادن اینطوری باشی بده به مامانت برات نگهداره تا گم نشه.

ممنونم از راهنماییت همون عزیز
و بدون و آگاه باش که فعلا تو عزیز مهروبنم سله بگیر شدی و همین حرکتت نشون می ده پشت این کامنت چه آدم کثیفی قایم شده
الهم اشفع کل مریض

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد