//سوتی ها سازمان سنجش// نتیجه شب بیداری ها را از چه کسی بگیریم؟

این هم گزارش فرمایشی من در برنا که به دستور رزا خانوم در پست قبلی تهیه شد:


 

داوطلبان معترض به گزینش کنکور سراسری با حضور در مقابل ساختمان مجلس، اهالی بهارستان را مورد خطاب قرار دادند و از دغدغه های خود گفتند و به نحوه گزینش در کنکور سال جاری اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگاراجتماعی برنا، در میان این دسته از داوطلبان رتبه های هفت زبان، 50 و 185 هنر،9 و 41 ریاضی به چشم می خورد.
محمد.د در گفتگو با خبرنگار برنا اعمال مصوبه بومی سازی را یکی از اقدامات مفید سازمان سنجش می داند اما معتقد است برای بومی سازی باید به تدریج اقدام شود، نه آنکه به صورت ناگهانی این مصوبه را اجرا کنند.
وی ادامه می دهد: اعتراضات دیروز ما در دفتر ریاست جمهوری هم به نتیجه نرسید و وقتی رتبه اول کنکور تجربی که انتخاب سومش را قبول شده است به نشانه اعتراض مراجعه کرد با برخورد ناشایستی مواجه شد.
رتبه 400 کنکور هنر نیز خود را بومی تهران معرفی می کند و می گوید: رتبه زیر گروه چهار من 300 شده بود و 5 رشته محل سینما، 2 رشته محل تئاتر و یک رشته محل کارگردانی تلوزیونی انتخاب کرده بودم اما به صورت کامل مردود شدم.
مهرداد.ع یکی دیگر از معترضان حاضر در این تجمع، خواسته خود از مسئولان سازمان سنجش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را اینگونه بیان می کند:در ترم دوم دانشگاه ها باید ظرفیت را بالا ببرند و کسانی که در حقشان اجحاف شده است را در تکمیل ظرفیت و ترم دوم پذیرش کنند.
رتبه 471 رشته انسانی به خبرنگار برنا می گوید: با معدل 15 و نیم از منطقه یک ده رشته محل را انتخاب کردم اما انتخاب ششم در شهرکرد را قبول شدم.
مادر یکی از داوطلبان دختر نیز دو پهلو بودن نحوه بومی سازی در صفحه 3 دفترچه کنکور سراسری را مشکل اصلی داوطلبان عنوان می کند و می گوید: گفته اند در شهر های غیر بومی با مشکل خوابگاه مواجه هستند اما دختر من با رتبه پایین از گیلان، در دانشگاه شیراز قبول شده است، یعنی او دیگر با مشکل خوابگاه روبرو نیست؟
در کنار این ، رتبه هزار و 900 رشته تجربی از منطقه دو به نحوه گزینش کنکور سال جاری اعتراض می کند و می گوید: من اصلا پیام نور شهرستان را انتخاب نکرده بودم و تنها به چند رشته محل دانشگاه پیام نور تهران اکتفا کرده بودم اما رشته تاریخ دانشگاه سمنان قبول شده ام.
علاوه بر این رتبه 860 تجربی از منطقه یک که به همراه مادر خود در جمع معترضان حاضر شده بود، ابراز داشت: تمامی رشته های پزشکی و داروسازی تهران، کرمان، بندر عباس و بسیاری از شهرستان ها را انتخاب کرده ام و حتی بر اساس انتخاب رشته مجازی سایت سازمان سنجش تمامی رشته های پزشکی داروسازی این شهر ها را قبول می شدم اما در حال حاضر در هیچ کدام از این رشته ها پذیرفته نشده ام.
این داوطلب دختر علاوه بر تاکید بر حذف بومی سازی در گزینش، با اعمال محدودیت جنسیتی نیز مخالفت کرد.
وی با بیان اینکه «تاثیر معدل در کنکور هم دردی را دوا نمی کند» ابراز داشت: باز هم عده ای که می توانند و استطاعت مالی دارند در مدارس غیر انتفاعی درس می خوانند و معدل بالا می گیرند که در این شرایط هم در حق سایر افراد اجحاف شده است.
مادر این داوطلب در بیان خواسته خود از مسئولان می افزاید: یعنی چشم امید بستن به نتایج تکمیل ظرفیت و تحصیل در رشته ای که هیچ علاقه ای به آن ندارد نتیجه شبی 2 ساعت خوابیدن و 2 سال تفریح و استراحت نداشتن است؟
نظرات 11 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 16:59 http://blognet.blogsky.com

بلاگنت ارایه دهنده کاملترین کدهای موزیک در بلاگ اسکای :منتظر شما دوست عزیز هستیم

مونا سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 21:12 http://parchineaseman.blogfa.com

اوه..اوه.. چه افتضاحی! خدا شکر ما جون سالم به در بردیم.
آقای رفیع پور میگم شما هم یه اعتراضی چیزی بکن شاید شد از آب گل آلود ماهی بگیری!

رزا چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 22:25

خیلی خیلی ممنون.
وقتی خودم رو جای اونا میذارم دیوونه میشم.
دعا میکنم هرجور شده به حقشون برسن.
خدایا کمکشون کن
...
یعنی من سال دیگه این موقع چه شرایطی دارم؟
اینکه نمیدونی مسیر زندگیت به کجا میره و میبینی که چه آدمای احمقی تو این مسیر دخالت میکنن منفجر میشم.
خدایا همه چی دست تو ِ
تنهامون نذار...

رزا چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 22:54

به مونا:
میدونی بزرگترین مشکل ما ایرانی ها چیه؟
اینکه شعاع دیدمون کوچیکه.
فقط خودمون رو میبینیم.
اگه از این آتیش گذشتیم،گذشتیم...گور بابای پشت سری هم کرده
واسه اینه که نمیتونیم متحد باشیم.وقتی از یه سدی گذشتیم دیگه یه لحظه هم به اون بدبختی که هنوز پشت این سد واستاده نیگا نمیکنیم
میخوام بگم:اگه داد نمیزنی،موافق هم نباش

نگار عجایبی پنج‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 01:22 http://negar5667.persianblog.ir

خب به سلامتی... همون حرفای مونا!‌
می بینم که کلا دیگه نمی آین طرفای ما و اینا!
از نتایج کنکور هم در وبلاگ مونا اینا باخبر شدیم!
خلاصه تبریک!
انتظار شیرینی و اینا هم که در کل نداریم!

ایمان پنج‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:56

آره این مونا خانم راست می گه خدا رو شکر , حالا از بدیش که بگذریم ولی برا بچه های تهران خوب شد.

ملیحه یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 18:05 http://roozno.blogfa.com

سلام آقای بی معرفت .
یه سر بزن نگران این بچه درس خون ها هم نباش ....

مونا چهارشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:20

به رزا:
اینکه من خدا رو شکر می کنم به معنای اینه که گور بابای پشت سریم؟ یا احیانا به این معنی که بدبختی دیگران به درک؟ یا مثلا به این معنی که موافق افتضاح های به بار اومده ام؟!!!!!

نه خیر رزا خانم! مشکل ما ایرانیا اینه که به غایت سطحی نگریم! مشکلمون اینه که خیلی راحت راجع به هم دیگه قضاوت می کنیم و تازه دم از اتحاد هم می زنیم!

سعیده جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 01:05 http://www.kaktoos55.blogsky.com/

نمی دونم چرا هیچ وقت واسه من از این اشتباها نمی شه ) :

رزا یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 13:47

توجه:
ورود مواد مخدر جدید: نام این ماده «پان پراگ»است و در بسته‌بندی زیبا و
با عکس‌های هنرپیشه‌های هندی و پاکستانی به صورت آدامس، پاستیل و پودرهایی
با طعم نعنا و خوشبو کننده دهان وارد کشور می‌شود. قیمت این ماده مخدر
الان در مشهد 50 تومان تا 300 تومان میباشد.

دلیلی که مصرف‌کنندگان «پان پراگ»ها را به سمت آن می‌کشد، احساس گرمی، سرخوشی موقت، سبکی سر، گیجی و
شادی کاذب است..

این ماده بسیار بسیار سرطان زا هم هست

ر.ع دوشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 15:34

:-(

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد